szolgaltatasok
szamologep picto
Könyvelés
Könyvezetési feladatok, szabályzatok készítése, adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése, ügyintézés.
 
kezfogas picto
Tanácsadás
A sikeres vállalati stratégia kialakításához elengedhetetlen a megfelelő piaci elemzés! Hívjon bennünket bizalommal!
 
mukik picto
Munkaügyek
Bérszámfejtés, bejelentés, kijelentés, munkavállalói szerződések készítése, naprakész szolgáltatások! Teljeskörű ügyintézés.
 
Bemutatkozás
A vállalkozási tevékenységünket a '90-es évek elején kezdtük, mint oly sokan mások. Az átláthatatlan gazdasági környezet, és rendkívüli gyorsasággal változó jogszabályrendszer áttekintése nem kis feladatot rótt ránk.
Mindig megfelelni, előrébb lépni és talpon maradni nem könnyű feladat. Főleg amikor a gazdasági döntések meghozatalához nincs naprakész könyvelés, gazdasági elemzéseket...
bovebben

A reklámszolgáltatónak nyilatkoznia kell

Az új reklámtörvénnyel és az augusztus 15-én életbe lépő módosításával már rengeteget foglalkoztak a különböző médiumok az elmúlt hónapokban. A legtöbben tisztában vannak vele, hogy a reklámokat közzétevő cégeket adókötelezettség terheli, ha ezen tevékenységükből befolyó bevételeik meghaladják az évi 500 millió forintot.

 


A reklámtörvényhez nagyjából egy hónapja benyújtott módosítási javaslat akkor igen nagy port kavart, ugyanis úgy tűnt, hogy jelentős adóteherrel fogja sújtani az olyan kvv-kat, melyek adóalanynak számító, azonban adókötelezettségét nem teljesítő cég reklámfelületét veszik igénybe.


Mivel a legtöbb hazai vállalkozás már kisebb-nagyobb mértékben használ olyan online hirdetési formákat, mint a Google hirdetési rendszere, az AdWords, vagy éppen a Facebook promociós lehetősége, ezért fennállt a veszélye, hogy az ilyen reklámlehetőségek igénybevétele esetén a hirdetőnek kell majd megfizetni a reklámadót. Ráadásul az első módosítási javaslatban a reklámköltés értékhatárát 25.000 Ft/hó összegben határozták meg, vagyis az e fölötti rész után kellett volna a AdWordsben, vagy éppen a Facebookon hirdető cégeknek 20%-os adót fizetnie. (Mivel a Googlehoz, vagy a Facebookhoz hasonló, nemzetközi multicégek adóalanyiságuk ellenére, vélhetőleg nem fognak reklámadót fizetni). A jogalkotók azonban viszonylag hamar felismerték tévedésüket, így gyorsan benyújtottak egy módosítást is a módosításhoz. Nézzük, hogyan is rendelkezik a reklámadóról szóló 2014. évi XXXIV. törvénnyel módosított 2014. évi XXII. törvény, mely 2014. augusztus 15-től lép életben.


A törvény értelmében a reklám közzétevőjének (tehát a reklámfelület tulajdonosának) a reklám közzétételéről szóló számlán, bizonylaton, vagy éppen szerződésen nyilatkoznia kell arról, hogy reklámbevételei alapján terheli-e adófizetési kötelezettség, vagy sem. Ha terheli, akkor arról is nyilatkoznia kell, hogy ezen kötelezettségének eleget tett-e vagy sem. Ha a reklám közzétevője ezen  nyilatkozatok feltüntetését elmulasztja, és bevételei mértéke alapján adóalanynak számít, akkor adófizetési kötelezettsége áthárul a hirdetőre, vagyis arra a cégre, aki igénybe veszi, kibérli reklámfelületét. Jobban mondva nem is áthárul, hiszen a reklám közzétevője, vagyis a reklámfelület tulajdonosa így is adóalany marad és a saját adóalapja nem csökken azáltal, hogy mulasztása miatt a hirdetőnek is adót kell fizetnie. Ilyen esetben egyébként a reklám megrendelője havonta, a reklám közzétételéről szóló számla, számviteli bizonylat kézhezvételét követő hónap 20. napjáig köteles az általa megrendelt reklám-közzététel utáni adót összesítve bevallani és megfizetni.


A jogszabály ezen pontján történt jelentős változás, ugyanis míg az első módosítási javaslatban a jogalkotók 25.000 Ft/hó értékben határozták meg az adóalanyiság határát, addig a „javított” módosításban ez a határ már 2.500.000 Ft/hó. Ez azt jelenti tehát, hogy még ha olyan reklámfelületet is veszek bérbe, melynek tulajdonosa a reklámadó szempontjából adóalanynak számít, ám adófizetési kötelességének nem tesz eleget, engem csak akkor terhelhet az ő mulasztása miatt adófizetési kötelezettség, ha a reklám-közzététel havi összesített ellenértéke meghaladja a 2.500.000 Ft-ot. Ráadásul ilyenkor is csak a 2.500.000 Ft-ot meghaladó összeg után kell adót fizetnem, pontosan 20%-ot. Ebben az esetben viszont a reklám közzétételének költsége már nem számolható el a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült ráfordításként. Ez pedig már a teljes összegre és nem csak a 2.500.000 Ft fölötti részre vonatkozik.

Váltás teljes nézetre!