szolgaltatasok
szamologep picto
Könyvelés
Könyvezetési feladatok, szabályzatok készítése, adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése, ügyintézés.
 
kezfogas picto
Tanácsadás
A sikeres vállalati stratégia kialakításához elengedhetetlen a megfelelő piaci elemzés! Hívjon bennünket bizalommal!
 
mukik picto
Munkaügyek
Bérszámfejtés, bejelentés, kijelentés, munkavállalói szerződések készítése, naprakész szolgáltatások! Teljeskörű ügyintézés.
 
Bemutatkozás
A vállalkozási tevékenységünket a '90-es évek elején kezdtük, mint oly sokan mások. Az átláthatatlan gazdasági környezet, és rendkívüli gyorsasággal változó jogszabályrendszer áttekintése nem kis feladatot rótt ránk.
Mindig megfelelni, előrébb lépni és talpon maradni nem könnyű feladat. Főleg amikor a gazdasági döntések meghozatalához nincs naprakész könyvelés, gazdasági elemzéseket...
bovebben

Milyen módosításokra számíthatunk 2018-ban a nyugdíjtörvénnyel kapcsolatosan?

A közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL (Ákr.) törvény 2018. január 1-jei hatályba lépésével együtt, a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. (Tny) törvény is jó néhány módosításon fog átesni. Ezek a változtatások főként technikai jellegűek lesznek és az eljárási szabályokat érintik majd.


A Tny.-t, azaz a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvényt érintő változások a következők:

- A Tny. 64§-ának (1) bekezdésében megfogalmazottak szerint, lehetősége van az ügyfélnek a meg nem szerezhető, hiányzó bizonyítékot a nyilatkozatával pótolni, hacsak nem tiltja ezt jogszabály. Azonban a 64. § (4) bekezdésében pontosítva van, hogy a nyugdíjbiztosítási ellátásokra való jogosultságokkal kapcsolatosan a nyilatkozat nem pótolja a hiányzó bizonyítékot.

- Egy új bekezdéssel fog bővülni a 43. §, ami azt határozza meg, hogy a jövedelmi és kereseti adatokat a nyugdíjbiztosítási nyilvántartás alapján kell meghatározni. Ha hiányzó adat van a nyugdíjbiztosítási nyilvántartásban, akkor azt egykorú munkaügyi, bérszámfejtési vagy könyvelési nyilvántartás szerinti igazolással lehet igazolni. Ha nincsen ilyen igazolás akkor foglalkoztatói igazolással, a személyi jövedelemadó megállapításához a foglalkoztató által kiadott igazolással, a jövedelem kifizetését igazoló bizonylattal, munkakönyvvel vagy pedig személyijövedelemadó-bevallással tudja igazolni vagy a foglalkoztató vagy a jogutód.

- Hatósági döntések esetében a  jogerő fogalma helyett, a véglegesség jogintézménye fogalmat használja az Ákr. A 82. § (1) bekezdése szerint pedig a közléssel véglegesnek tekinthetjük a döntést, annak tartalmát már nem változtathatják meg. Ezen meghatározás a nyugellátással kapcsolatban, úgyhogy néhány speciális előírást figyelembe kell vegyünk.

- A Tny. 80. szakaszában rögzítik, hogy amint szabálysértően történt a nyugdíjigénylés elutasítása, úgy hivatalból vagy kérelemre, de az eredeti igénylés időpontjára visszamenőleg meg kell ítéljék. Sőt, magasabb összeg is megállapítható, ha a szabálysértés során alacsonyabb összeget ítéltek, mint amennyire az igénylő jogosult lenne, illetve ha az újraállapításnál az új információk figyelembe vétele nélkül állapították meg az összeget. Ha a nyugdíj megállapításakor történt szabálysértés magasabb összeget ítélt az ellátottnak, akkor a véglegessé válástól számított 5 éven belül, hivatalból alacsonyabb összegben újra megállapíthatják. Ha pedig a nyugdíj folyósítása az arra nem jogosultnak történik, akkor az 5 éven belül hivatalból megszüntethető.

- A véglegesen megállapított szolgálati idő és jogosultsági idő csak akkor módosítható, a Tny. 67. szakasza szerint, ha a jogalap nélküli megállapítása az igénylőnek felróható, vagy ha az adott időtartamot valamilyen külföldi szerv szolgálati időként veszi figyelembe.


Váltás teljes nézetre!