szolgaltatasok
szamologep picto
Könyvelés
Könyvezetési feladatok, szabályzatok készítése, adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése, ügyintézés.
 
kezfogas picto
Tanácsadás
A sikeres vállalati stratégia kialakításához elengedhetetlen a megfelelő piaci elemzés! Hívjon bennünket bizalommal!
 
mukik picto
Munkaügyek
Bérszámfejtés, bejelentés, kijelentés, munkavállalói szerződések készítése, naprakész szolgáltatások! Teljeskörű ügyintézés.
 
Bemutatkozás
A vállalkozási tevékenységünket a '90-es évek elején kezdtük, mint oly sokan mások. Az átláthatatlan gazdasági környezet, és rendkívüli gyorsasággal változó jogszabályrendszer áttekintése nem kis feladatot rótt ránk.
Mindig megfelelni, előrébb lépni és talpon maradni nem könnyű feladat. Főleg amikor a gazdasági döntések meghozatalához nincs naprakész könyvelés, gazdasági elemzéseket...
bovebben

A reklámadót módosító jogszabály

A 2016. május 26-án közzétett, a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény módosításai, 2017. július 1-től lépnek életbe, így számos változásra lehet számítani a reklámadó rendszerével kapcsolatban.

 

Ezen módosításokat az Európai Bizottság határozata alapozta meg, hiszen ebben a határozatban a reklámadó eltörlésére vagy pedig átalakítására szólították fel Magyarországot. Az Európai Bizottság határozatában leírtak szerint, a reklámadó szabályozását úgy kell átalakítani, hogy azzal megszűnjön a diszkrimináció és ne valósulhasson meg tiltott állami támogatás. Hazánk a reklámadó rendszer átalakítását választotta, így a korábbi adóévekben megfizetett reklámadót túlfizetéssé minősítette.

Eszerint, a 2017. július 1. előtt kifizetett reklámadót túlfizetésnek minősítik, a be nem fizetett reklámadót pedig eltörlik. A 2014. óta megfizetett reklámadót, az adóalany adófolyószámláján reklámadó néven túlfizetésként írják jóvá. Általánosságban nézve, az adóévet április 1-jén kezdők esetében eddig 3 lezárt évről beszélhetünk, mikor reklámadó fizetésére lehetett kötelezve. Ezek az évek:

  • 2014. augusztus 15 és december 31.
  • 2015. január 1. és március 31.
  • 2016. április 1. és március 31.


Azon adóalanyok esetében, akik eltérő üzleti év szerint számolják el adójukat, ez eltérhet.
Túlfizetésként elszámolt összeget az adóalanyok visszaigényelhetik vagy átvezethetik másik adónemre, melyhez a 1717-es nyomtatvány kitöltése szükséges, de az adóhatóság értesíti a túlfizetésben érintetteket.

Túlfizetésnek minősítésen kívül további módosítás az is, hogy a saját célú reklám fogalmát eltörlik. Pontosításra került az, hogy milyen esetekben van adófizetési kötelezettség. Csakis olyan reklámok esetében van reklámadó fizetési kötelezettség, melyek ellenszolgáltatás fejében lettek közzétéve. Itt meg kell említeni, hogy az ellenszolgáltatás alatt nem csak a pénzfizetéssel járó ügyletek értendőek.

A 2017. július 1-től érvényes adókulcs 7,5%, amellett, hogy az adóalap első 100 millió forintja de minimis támogatásként adómentes. Ez azt jelent, hogy az összes de minimis támogatás, az adóévet is tartalmazó bármely 3 éves időszakban ne érje el a 200 ezer eurót. Ezzel a szabállyal már nem biztos, hogy mindenki igénybe tudja venni a reklámadó megfizetésére vonatkozó, 100 millió forintos adóalap-mentességet.

Fent említett egységes adókulcs 7,5% mely 2017. július 1-től érvényes, de érdemes megemlíteni, hogy az adóév első napjától 2017. június 30-áig a reklámadó mértéke 0%.

 

Váltás teljes nézetre!