szolgaltatasok
szamologep picto
Könyvelés
Könyvezetési feladatok, szabályzatok készítése, adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése, ügyintézés.
 
kezfogas picto
Tanácsadás
A sikeres vállalati stratégia kialakításához elengedhetetlen a megfelelő piaci elemzés! Hívjon bennünket bizalommal!
 
mukik picto
Munkaügyek
Bérszámfejtés, bejelentés, kijelentés, munkavállalói szerződések készítése, naprakész szolgáltatások! Teljeskörű ügyintézés.
 
Bemutatkozás
A vállalkozási tevékenységünket a '90-es évek elején kezdtük, mint oly sokan mások. Az átláthatatlan gazdasági környezet, és rendkívüli gyorsasággal változó jogszabályrendszer áttekintése nem kis feladatot rótt ránk.
Mindig megfelelni, előrébb lépni és talpon maradni nem könnyű feladat. Főleg amikor a gazdasági döntések meghozatalához nincs naprakész könyvelés, gazdasági elemzéseket...
bovebben

Változhat a Szép-kártya és az Erzsébet-utalvány rendszere az Unió döntése alapján

Az Európai Unió Bírósága szerint sem az Erzsébet-utalvány sem pedig a Szép-kártya rendszere nem egyeztethető össze az uniós szabályokkal, mivel azok sértik a letelepedés és a szolgáltatásnyújtás szabadságát az unión belül.

 

Az Európai Bizottság még tavaly tavasszal nyújtott be kötelezettségszegési keresetet Magyarországgal szemben az Európai Unió Bíróságánál, mely most megállapította, hogy a magyar cafeteria rendszer több pontján is szembe megy az uniós irányelvekkel.

A probléma, hogy a más tagállamban letelepedett vállalkozások magyarországi fióktelepei nem bocsáthatnak ki SZÉP-kártyát, sőt a magyar jog bizonyos esetekben még arra is kötelezi a SZÉP-kártyát kibocsájtó vállalkozásokat, hogy a magyar jog szerinti gazdasági társasági formában működjenek. Emellett ezen kibocsájtók olyan gazdasági társaságok leányvállalataként kell, hogy működjenek, melyek maguk is a magyar jog szerint jöttek létre. Az a kikötés, mely szerint mind a leányvállalatnak, mind pedig az anyavállalatnak a magyar jog szerint kell létrejönnie, magában foglalja, hogy a székhelyüknek is Magyarországon kell lennie, ez pedig a szabad letelepedés korlátozását jelenti.

Az Európai Unió Bírósága szerint a magyar cafeteria rendszer egy másik uniós jogot sértő pontja, hogy a SZÉP-kártya kibocsájtójának minden 35.000 főnél nagyobb lélekszámmal bíró magyarországi településen az ügyfelek számára nyitva álló helyiséget kell fenntartania. Ennek nyilván a magyarországi székhellyel nem rendelkező pénzintézetek már alapból nem tudnak megfelelni, mely hátrányos megkülönböztetés a más tagországok pénzintézeteivel szemben. Azzal, hogy a jogszabály gyakorlatilag rákényszeríti az esetleges kibocsájtót, hogy hazánkban székhellyel és telephelyekkel is rendelkezzen, megfosztja a szolgáltatókat azon joguktól, hogy magyarországi letelepedés nélküli, határon átnyúló szolgáltatásnyújtás mellett döntsenek.

A Európai Unió Bírósága döntésében arra is felhívta a figyelmet, hogy az uniós joggal szintén összeegyeztethetetlen a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványt (MNÜA) monopól helyzetbe hozása ezen a piacon, mellyel a jogszabály megsérti a letelepedés szabadságát és a szolgáltatásnyújtás szabadságát is. A törvény szerint ugyanis az utalványokat csak az MNÜA árulhatja a munkáltatóknak, és a bevételeket szociális tevékenység vagy munka finanszírozására fordíthatja.

Persze felmerülhet a kérdés, hogy egy munkáltatónak miért pont SZÉP-kártyában, vagy Erzsébet-utalványban kellene a béren kívüli juttatásokat biztosítania munkavállalói számára? Miért nem mondjuk Sodexo melegétel utalványt ad?

Mint tudjuk, a magyar adójogi szabályozás lehetőséget kínál a munkáltatóknak, hogy adókedvezmény igénybevételével, béren kívüli juttatásként Széchenyi-pihenőkártyát (SZÉP-kártya) és Erzsébet-utalványt adjanak a munkavállalóiknak. A törvény azonban azt is előírja, hogy az említett adókedvezmény csak abban az esetben vehető igénybe, ha ezen két cafeteria valamelyikét nyújtja.

Váltás teljes nézetre!